By all means, thy Reader, when you shelter thy glance upon my humble writings, do keep in mind that this blog centers upon ideas, questions and meditations. It is also a personal gallery of paintings and photos.

February 26, 2010

Îmi lipseşte lipsa de griji

Am auzit asta undeva şi mi-a plăcut tare mult. Îmi lipsesc anii din copilărie când totul era mult mai uşor, când singura grijă pe care o aveam era să nu întârzii prea mult în casă, nu de alta, dar să nu pierd şirul jocurilor ce se desfăşura în faţa blocului. Îmi lipseşte uşurinţa cu care îmi făceam prieteni. Singurul criteriu pe care aceştia trebuiau să-l îndeplinească era să fie dispuşi să-şi piardă vremea pe afară, jucând mijita, maţele încurcate, mămăliga frige, 11 pietre; fete, filme; să sară coarda sau şotronul. Acum nu mai e atât de simplu!
Îmi lipsesc emoţiile de dinaintea zilei de naştere, când mă perpeleam la gândul cadourilor. Îmi lipsesc emoţiile puternice de la început de an şcolar. Şi mai ales primele zile de şcoală, când ne duceam la şcoală cu încântare, fără frica de a fi ascultaţi şi notaţi, când toată lumea vorbea despre ce făcuseră şi nu făcuseră în vacanţa de vară, când ne alergam prin clasă şi aruncam cu cretă după noi, când profesorii erau binedispuşi şi ne povesteau întâmplări haioase, iar noi ascultam miraţi şi cu gura căscată şi nu ne puteam închipui cum biata profă de istorie fusese nevoită să facă armata pe timpul lui Ceauşescu. Îmi lipsesc sunetul de clopoţel şi râsetele pe sub bancă la ore, când ne înroşeam la faţă, iar dacă eram întrebaţi ceva, ne scuzam că ne era rău. Îmi lipsesc orele de sport, când jucam baschet şi atât profesorul, cât şi colegii se amuzau pe seama mea. Îmi lipsesc miile de vise despre ţările pe care aveam să le vizitez de îndată ce aveam să fiu pe picioarele mele. Hm, de când nu am mai folosit expresia asta!
Îmi lipsesc anii de facultate şi oraşul de la malul mării. Îmi lipsesc oamenii dragi rămaşi acolo. Îmi lipseşte marea. Îmi lipseşte vara.
Ce n-aş da să nu-mi mai lipsească nimic!

No comments:

Post a Comment